Zboží prodává i obal


Reklamní marketing je některými lidmi považován za přehnanou činnost, jíž se věnuje příliš mnoho pozornosti. Nahrávají tomu i stále se opakující televizní reklamy, což je skutečně někdy tak otravné, že kvůli tomu lidé přepínají kanál na jiný program, a namísto zájmu o daný výrobek se mu v obchodě při vzpomínce na reklamní tažení raději vyhnou. Reklama má však v našem životě svůj význam, jak jinak veřejnosti sdělit, že nabízíte něco skutečně užitečného a zajímavého, když o tom nikdo neví?

úroda jablek

Součástí reklamní propagace jsou i obaly. Budou-li například vedle sebe vystavené dvě velké tabulové čokolády, a jedna z nich bude zabalena do obyčejného papírového ubrousku bez potisku a druhá bude vyzdobena na pozlaceném obalu nádhernou fotografií horské louky s pasoucími se krávami, jaké myslíte, že se budou čokolády lépe prodávat? Po těch zabalených do ubrousku se nikdo ani neohlédne, a třeba je uvnitř mnohem kvalitnější výrobek.

žluté hrušky

Tímto ponaučením byste se měli řídit i v situaci, kdy chcete prodávat sklizeň ovoce a zeleniny z vaší farmy. Samozřejmě, že nebudete balit jablka, jedno po druhém, do potištěného papíru, jde tu spíše o přepravní nádoby, v nichž budete mít jablka uskladněná, a s nimiž je také budete nabízet v tržnici formou přímého prodeje.

Jestliže je naházíte do dřevěné bedýnky, zašpiněné od hlíny, protože jste v ní měli předtím vyorané brambory, a bedýnka bude pamatovat již nějaký ten pátek, a ke všemu bude z jedné strany potažena černou plísní a dřevokaznou houbou, neočekávejte ze strany zákazníků velké nadšení, i když budou jablka vypadat k světu. A naopak váš soused, co prodává podobnou úrodu opodál, který však bude mít ovoce v plastových euro přepravkách, bude na své zákazníky působit lépe, a zřejmě také svou sklizeň prodá dříve, než vy. A možná, že vy tu své ovoce a zeleninu neprodáte vůbec.